April 18, 2024
Uncategorized

כיצד יראה רכב העתיד?

על פי חברת OSR Enterprises AG, הרכב העתידי יבוסס על מוח מרכזי אחד. חברת ההייטק השוויצרית, טענה כבר מהקמתה ב-2011 כי הארכיטקטורה המסורתית הנוכחית של הרכב מחייבת מהפיכה טכנולוגית

המהפכה תאפשר למכונית העתיד להימכר במחיר נמוך יותר, להפוך לחכמה, שירותית יותר, ומוגנת סייבר. לצורך כך, פיתחה החברה את ה-EVOLVER, פלטפורמה פורצת דרך המהווה את המוח המרכזי לרכב. ה-EVOLVER הינו פתרון חומרה ותוכנה, המבוסס על בינה מלאכותית ומציע פתרון לאתגרים העומדים בפני התעשייה באמצעות ארכיטקטורה המאפשרת את מימוש חזון הרכב העתידי ובין היתר גם את חזון הרכב האוטונומי.מהפיכת הרכב שאנו חווים כיום היא אחת מהמהפכות הטכנולוגיות הגדולות. היא מתרחשת בקצב מהיר ביותר במיוחד ביחס להיסטוריית תעשיית הרכב ועימה עולות שאלות בסיסיות רבות כגון: ‘מה עוצר את התעשייה מלהציג רכבים חכמים יותר במשך כל כך הרבה שנים?’, ‘סביב איזה ציר ייסוב הפתרון הטכנולוגי?’, והשאלה הנפוצה ביותר בשיח הציבורי ובתקשורת היא: ‘מי ינצח את המרוץ לעבר הרכב האוטונומי?’. התשובה הקצרה על פי OSR Enterprises, היתה תמיד כי על מנת להשיג את חווית הנסיעה העתידית, ארכיטקטורת הרכב שלנו חייבת להשתנות ולהתבסס על מוח מרכזי אחד, שיחליף כ-60-150 מערכות מחשוב ובקרה המפוזרות ברחבי הרכב. רק עם מערכת אחת המחוברת לכל מקורות המידע ובעזרת בינה מלאכותית, ניתן לקבל החלטות טובות יותר בכל תחום. על פי החברה, בניגוד לשיח הנפוץ בתעשייה כיום, נהיגה אוטונומית היא רק אחד האמצעים, אך המטרה היא שיפור איכות חיינו על ידי שינוי חווית הנסיעה ושיפור ניצול הזמן שלנו ברכב.”מכונית העתיד תוכל להתקיים אך ורק בזכות מוח מרכזי חכם המבוסס על בינה מלאכותית”, מסבירה אורית שיפמן, המייסדת והמנכ”לית של חברת OSR Enterprises, “כבר מ-2011 אנחנו משנים את העתיד לא על ידי פיתוח של טכנולוגיה נקודתית אלא על ידי יצירת יסודות חדשים לתעשיית הרכב. לשם כך פיתחנו את ה-EVOLVER, פלטפורמה ייחודית של מוח מרכזי לרכב, המבוססת חומרה, תוכנה ובינה מלאכותית ייחודית גם לרכבים מהדור הנוכחי ובמיוחד עבור מכוניות העתיד”.

נהיגה אוטונומית- שיפור איכות חיינו על ידי שינוי חווית הנסיעה

על פי שיפמן, בכדי להימנע מקיבעון מחשבתי ובזבוז עצום של זמן וכסף במהלך המסע הזה, צריך להבין מדוע נדרש מוח מרכזי לרכב ומדוע בלעדיו אין התכנות לכל הפונקציות החדשניות עליהן אנחנו חולמים. הארכיטקטורה עליה בנויה המכונית שלנו פותחה לפני עשורים רבים ואינה מותאמת לעידן הדיגיטלי של היום. בכלי רכב כיום ישנן בין 60-150 מערכות מחשוב ובקרה שונות (ECUs), המנהלות את תפקודיו השונים כגון שליטה בהגה, האצה ובלימה, תאורה, ומערכות הבידור והנתונים. ארכיטקטורה מסורתית זו מרובת מערכות ECU כוללת נקודות חולשה רבות בצירוף קווי תקשורת המחברים ביניהן ומבוססים על טכנולוגיות בנות עשרות שנים. מדובר במערכת השייכת לתקופה אחרת ובולמת את היכולת של יצרניות הרכב מלהתפתח ולייצר את מכונית העתיד. בנוסף, מפני שארכיטקטורה זו תוכננה בתקופה שקדמה להתפתחות הקישוריות, היא חושפת את הרכב להתקפות סייבר כבר היום.חברת טכנולוגיית הרכב OSR Enterprises היא חברה שוויצרית הפועלת ברחבי העולם עם מרכז פיתוח מתקדם גם בישראל. OSR פיתחה את ה-EVOLVER, פלטפורמה ייחודית של מוח מרכזי לרכב, המבוסס על בינה מלאכותית המאפשר מעבר מארכיטקטורת רכב אלקטרונית וחשמלית (E/E architecture) מסורתית, מבוזרת ופגיעה לארכיטקטורה ריכוזית ומוגנת כשהוא ניצב במרכזה. ה-EVOLVER מחובר לכל מקורות המידע הזמינים ובעזרת טכנולוגית בינה מלאכותית ייחודית ומוגנת פטנטים שפותחה בחברה, מאפשר לרכב להימכר במחיר נמוך יותר ולהפוך לחכם, שירותי יותר, ומוגן סייבר. כמו כן, ה-EVOLVER יאפשר נהיגה אוטונומית מלאה באמצעות הפלטפורמה (ככל שהדבר יוסדר בחקיקה בכל מדינה), לומד את צרכי הנהג והנוסעים ומספק שירותים פרסונליים חדשניים המשפיעים על איכות חייהם. “מרכז המחקר והפיתוח שלנו בישראל הולך ומתעצם”, מספר שי ניסים, מנהל מרכז הפיתוח של חברת OSR Enterprises AG בישראל ומוביל אסטרטגיית המוצרים והחדשנות. “בימים אלו אנחנו מגדילים משמעותית את היקף הפעילות של מרכז הפיתוח בישראל ומגייסים את אנשי הטכנולוגיה הטובים ביותר על מנת להמשיך ולכבוש את היעדים הטכנולוגיים הנדרשים להגשמת חזון הרכב העתידי באופן שישפיע על אורח החיים של כל אחד ואחת מאיתנו”.

ה-EVOLVER מאפשר לרכב העתיד להפוך חכם,שירותי ומוגן

ה-EVOLVER (היום בגרסתו השישית) נמכר לרוב חברות הרכבים המובילות בעולם והוצג לראשונה לציבור בגרסתו השלישית כבר בוועידת הרכב שהתקיימה בפרנקפורט ב-2017. המודל הרביעי הוצג כשנתיים לאחר מכן, כחלק משיתוף הפעולה בין חברת OSR Enterprises וענקית הרכב יגואר לנד-רובר (Jaguar Land Rover) בהטמעתו כמוח מרכזי ברכב ה-I-PACE החשמלי החדש של היצרנית. בנוסף, החברה הרחיבה ב-2019 את שיתוף הפעולה שלה עם טושיבה ממורי (Toshiba Memory) במטרה להפוך את הרכב למרכז מידע על גלגלים (“Datacenter on Wheels”) ובקרוב ייחשפו שיתופי פעולה נוספים בגרסתו החדשה של ה-EVOLVER. “חברות הרכב כיום מבינות כי נדרש שינוי גישה משמעותי וכי קיים צורך לשבור מוסכמות בנות עשרות שנים, על מנת להגיע לנהיגה אוטונומית מלאה ולשירותים דיגיטליים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, תוך הגברת הביטחון האישי ברכב. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו בחברת OSR Enterprises נמכרת כיום לרוב חברות הרכבים המובילות בעולם איתן עבדנו לאורך שנים ארוכות מתחת לרדאר, כך שאנחנו מתפתחים וצומחים בקצב מהיר”, מוסיפה שיפמן.תעשיית הרכב המסורתית משתנה בקצב איטי ביחס לתעשיות טכנולוגיות מקבילות אך בשנים האחרונות אנחנו עדים להאצה בקצב השינויים וכניסת טכנולוגיות חדשות לרכבים. עם זאת, עדיין נדרשת תשתית טכנולוגית מרכזית שתאפשר לכל היכולות לפעול בצורה טובה, מסונכרנת ומוגנת יותר. אורית שיפמן, יזמת סדרתית שהפכה כבר ב-2011 לאחת הנשים הבכירות והבודדות בעולם שגם ייסדה וגם מכהנת כמנכ”לית של חברה בתחום הרכב, מעידה כי “כשהקמתי את החברה, שנים רבות לפני שהחלה “אופנת האוטו-טק”, התמודדתי עם מציאות בה חלק מתעשיית הרכב לא קיבלה אאוטסיידרים וידעתי שעומדת בפני דרך ארוכה, אך בעבודה משותפת ועקבית הצלחנו להביא להתעוררות ופתיחות לרעיונות טכנולוגיים חדשים ונועזים. הוכחנו שאנחנו יודעים להוביל את הדרך לעבר שינוי ומזה עשור שאנחנו מובילים חשיבה טכנולוגית מהפכנית בתעשייה. שיתופי הפעולה שלנו עם יגואר לנד-רובר ויצרניות בינלאומיות מובילות רבות נוספות, ששמן טרם נחשף, מוכיחים שחוללנו מהפך אמיתי. הטכנולוגיה שלנו תשנה לחלוטין את כל חווית הנסיעה ברכב כפי שאנחנו מכירים אותה. לאור העלייה המשמעותית בדרישות לקוחותינו אנו מרחיבים את הצוות בארץ וברחבי העולם ובוחרים את המוכשרים והטובים ביותר להצטרף אלינו. השנתיים הקרובות עומדות להיות משמעותיות לחברה מבחינה טכנולוגית ומסחרית, לאחר דרך ארוכה נקצור את הפירות”.

מקור: https://www.calcalist.co.il/article/bk1mog2pf