אחרי עיכובים של חודשים בגלל תיאומים ממושכים בין משרד התחבורה למשטרה החלה הלילה חברת נתיבי ישראל לסמן בכביש מספר 1 נתיב פלוס חדש שיקצר את זמן הנסיעה בפקקים לאוטובוסים, מוניות ולרכב שבו נהג אחד ולפחות שלושה נוסעים.
הנתיב החדש יופעל מה-2 לדצמבר בין מחלף דניאל המחבר את כביש 1 וכביש 431, למנהרת הראל, אך בניגוד לנתיבי תחבורה ציבורית אחרים יהיה מוגבל מאוד בשעות הפעילות שלו: רק בשעות העומס בבוקר בכניסה לבירה, בימי ראשון עד חמישי בין 6:30 ל-9:30, וביום שישי אחר הצהרים בין 12:00 ל-17:00 לפני כניסת השבת. בשאר הזמן ישמש הנתיב גם כלי רכב פרטיים.
במשרד התחבורה מעריכים כי בשעות שבהן יופעל הנתיב בן ה-26 קילומטרים הוא ישמש כ-400 אוטובוסים בימי חול וכ-500 בשישי אחר הצהרים, ובכל יום אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית. להערכת חברות התחבורה הציבורית הפועלות בכביש יוכל הנתיב אם יישמר פנוי לאוטובוסים, לקצר את זמן הנסיעה בשעות העומס מהמרכז לירושלים בכ-30 דקות.
לפי נתוני משרד התחבורה, בכל מקום שבו נפתח נת”צ או נר”ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב”נתיב פלוס” בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל.
מקור: וואלה! רכב