אף אחד לא אוהב לשלם באוטובוס, מה שיביא הבוקר לדיון מיוחד בוועדה לפניות הציבור של הכנסת בנושא תלונות נוסעים נגד פקחי הכרטיסים.
לפי הערכת גורמים בתחום, כ-20% מהנוסעים לא משלמים על הנסיעות, מה שגורם לכך שהם הופכים את שאר הנוסעים לפראיירים, ופוגעים בבקרה של המדינה על הנסיעות ובזיהוי עומסים וצרכים של הנוסעים. על הנייר האוטובוסים נראים עמוסים פחות, ואין הצדקה להוסיף נסיעות נוספות, ואין בקרה על נקודות העלייה והירידה של הנוסעים, שיכולה ללמד את מתכנני התחבורה הציבורית על ביקושים שעליהם אפשר לענות באמצעות קווים נוספים, או שינוי מסלולי הקווים הקיימים.
ההכנסות מהתשלומים באפליקציות וברב קו מהוות כ-30% מתקציב התחבורה הציבורית. יותר כסף מאפשר הפעלת יותר קווים ובתדירות גבוהה יותר, מאשר היו פועלים רק במימון שהחליטה הממשלה להעניק לתחום.
הכסף שמשלמים הנוסעים על טעינת רב קו והתשלומים באפליקציות מועבר ישירות למשרד התחבורה, שמשלם לחברות התחבורה הציבורית לפי הקילומטראז’ שהן מבצעות. הפקחים שמחויבות החברות להעסיק והביקורות שהן נמדדות על היקפן, נועדו להבטיח את ההכנסה הזאת למדינה.
מקור: וואלה! רכב | כל חדשות הרכב מהארץ והעולם, מבחני דרכים, ביטוח רכב וספורט מוטורי