בעוד שבועיים, ב-30 בנובמבר, אמור היה להתחיל לפעול סוף סוף הקו האדום של הרכבת הקלה, בין פתח תקווה לבת ים. כמעט 50 שנה אחרי שגולדה מאיר הקצתה לראשונה תקציב לתכנון רכבת תחתית בתל אביב, ובאיחור של שנה וחודש ממועד הפתיחה הקודם שנקבע לפרויקט, אוקטובר 2021.
למרות שלפני שבוע מסרה חברת אלסטום גרסה מעודכנת של מערכת הבטיחות, שאמורה למנוע את בלימות הפתע שהתרחשו בנסיעות המבחן של הרכבת, בנת”ע עדיין לא הכריזו על תאריך חדש להפעלת הקו, כאשר הערכות לא רשמיות נעות בין פברואר ליוני 2023.
אולי כדאי שבנת”ע ינצלו את העיכוב כדי לתקן כשלים אחרים. דווקא באחד הקטעים שיהיו המבוקשים ביותר בקו, בשדרות ירושלים ביפו, זיהתה עמותת נגישות לישראל בעיות תשתית מסוכנות שעדיין אפשר לפתור בזכות האיחור בהפעלה.
מקור: וואלה! רכב