December 26, 2024
Uncategorized

EVEASY לימו: סדאן חשמלית, אבל ב-40 אלף שקל פחות מטסלה מודל 3


מחיר: 160 אלף שקל
מתחרים: טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, ג’ילי גיאומטרי C וגם MG4
אהבנו: מחיר, אבזור, הנדסת אנוש, נוחות, יש גלגל רזרבי
לא אהבנו: ביצועים, עיצוב
ציון: 8/10

כל סדאן חשמלית שמושקת בעולם, בעיקר בסין, מקבלת מייד את התואר “מתחרה חדשה לטסלה מודל 3”. למעשה, בחודשים הקרובים ינחתו כאן שתיים סיניות כאלה, BYD סיל, ואורה ספורט, שעשויה בכלל להיקרא אצלנו אורה ספורט. ככה זה כשמודל 3 שבעצמה תגיע בגרסה מחודשת, היא הסדאן החשמלית הנמכרת והמדוברת בעולם.

רק שכבר כמה חודשים נמכרת אצלנו סדאן חשמלית סינית אחרת, בלי יחסי ציבור של החשמלית האמריקאית (שבכלל מגיעה אלינו גם כן מסין), כמעט באותם ממדים, ועם תג מחיר זול ביותר מ-40 אלף שקל: 160 אלף שקל, רק 2,000 שקל יותר מטויוטה קורולה היברידית.

מדובר ב- EVEASY לימו, שמייבאת פריסבי (לשעבר קרסו) היא תוצאה של שיתוף פעולה בין רנו לג’ינגלינג מוטורס הסינית, שמייצרת אותה. בסין יש עוד סדאנים עממיית כמוה, אחד מהם של BYD שעשוי יום אחד לעשות עלייה גם כן. אבל הלימו היא הראשונה בגל. רנו משווקת אותה באירופה כאחת המכוניות הראשונות של חטיבת הניידות החשמלית שהקימה, Mobilize, שתציע את הלימו כרכב השכרה שיתופי ולנהגי מוניות.

לישראל היא הגיעה במיתוג שונה, כמכונית לשוק הליסינג והפרטי, כשאצלנו החידוש הוא ניסיון להציע אותה מלבד לרכישה, גם במתכונת המנוי שזוכה להצלחה באירופה, גרסה מפושטת וגמישה יותר לליסינג הפרטי שכבר צבר בארץ קהל די גדול: רכב חדש בתשלום חודשי, שאפשר לקחת גם ל-3 עד 12 חודשים, 24 חודשים ולא רק ל-36 החודשים הקלאסיים. לעומת ליסינג פרטי מדובר בחסכון על תשלום מקדמה שאינה מוחזרת, בדרך כלל כ-8,000-13,000 שקל לרכבים ברמת מחיר כזאת, וגמישות גדולה בהרבה באורך השימוש. אבל איך האוטו?

מקור: וואלה! רכב | כל חדשות הרכב מהארץ והעולם, מבחני דרכים, ביטוח רכב וספורט מוטורי