על רקע העיכוב המתמשך בקידום פרויקט המטרו בגוש דן, נרשמת התקדמות בפרויקטי הרכבות הקלות.
משרדי האוצר והתחבורה חתמו עם חברת Jtrain בבעלות דן, דניה סיבוס ו- Comsa הספרדית, על הסכם הזיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, במסגרתו תהיה החברה הזכיינית אחראית לפרויקט לתקופה של כ- 25 שנה. עלות ההקמה: כ-9 מיליארד דולר.
הקו הכחול הוא קו הרכבת השלישי שנבנה בבירה, אחרי הקו האדום מפסגת זאב להר הרצל שפועל מאז 2011 והקו הירוק מגילה להר הצופים, עם שלוחה לגבעת שאול ולהר נוף שבבנייה כעת, ואמור להתחיל לפעול בהדרגה מ-2025.
למרות זאת זהו הקו החשוב מבין השלושה: הוא הארוך ביותר (31 ק”מ), יכלול 56 תחנות, והיחידי שחלק ממנו, באורך 2.5 ק”מ יהיה תת קרקעי הוא המקטע המרכזי של הקו האדום במרכז. מדוב בקטע במרכז העיר, באורך של 2.5 ק”מ, שיכלול 3 תחנות שיעניקו למשתמשים תחושה של נסיעה ברכבת תחתית, מתחת למרכז העיר ולשכונת גאולה החרדית. בקו יופעלו 66 רכבות שיפעלו בשעות השיא בתדירות של אחת ל-6 דקות.
מקור: וואלה! רכב | כל חדשות הרכב מהארץ והעולם, מבחני דרכים, ביטוח רכב וספורט מוטורי