April 28, 2024
Uncategorized

חברת הרמזורים החכמים מישראל גייסה 50 מיליון דולר


אין נביא בעירו, אבל הפקקים הולכים להישאר בה עוד הרבה. חברת נוטראפיק מתל אביב גייסה 50 מיליון דולר משורה של קרנות ויבואני רכב, בהם משפחת אונגר וצבי נטע, והיזם דב מורן, מה שמעלה את סך ההשקעה בה מאז הקמתה ל-75.5 מיליון דולר.

הפתרון שפיתחה החברה מחולל שינוי מקצה אל קצה בתחום ניהול התנועה שלא השתנה מזה עשרות שנים. הפלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית הופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית המנהלת באופן אוטונומי את התנועה במרחבים העירוניים על פי מדיניות המפעיל. בכך מסייעת החברה למקסם את זרימת התנועה, לשפר את הבטיחות, לצמצם פליטות מזהמים ולאפשר פתרונות תחבורה מתקדמים הניתנים לראשונה להפעלה בלחיצת כפתור, כגון תעדוף תחבורה ציבורית, רכבי חירום או הולכי רכב ועד לחיבוריות עם רכבים מחוברים ואוטונומיים.

לוקח רק שעתיים להתקין את המערכת של החברה בצומת מרומזר, ומרגע זה אפשר לשתף מידע בזמן אמת בין הצמתים עצמם ובנוסף בין הצמתים לבין כלי רכב מחוברים ורכבים אוטונומיים ולהגיב לתנועה, במקום לפעול רק לפי תכנית קבועה מראש. הפתרון של החברה פועל כבר בעשרות מחלקות תחבורה בצפון אמריקה, משפר בעשרות אחוזים את זמני ההמתנה בצמתים, מאפשר להתריע לנהגים על נהגים אחרים ש”גונבים” רמזורים אדומים, או להזהיר רוכבי אופניים מפני כלי רכב המתקרב אליהם, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים ולהפחית את הפגיעות בגוף וברכוש.

מקור: וואלה! רכב | כל חדשות הרכב מהארץ והעולם, מבחני דרכים, ביטוח רכב וספורט מוטורי