April 30, 2024
Uncategorized

סוף לקורקינטים של בירד בתל-אביב?


האם ארבע שנים לאחר שנחתה בתל אביב ופתחה את עידן הקורקינטים החשמליים להשכרה תפסיק בירד את פעילותה בארץ?
בירד העולמית הודיעה לרשות האמריקאית לניירות ערך כי ועדת הביקורת בחברה גילתה אי סדרים בדיווחים הכספיים שלה, לפיהם דיווחה בשנתיים האחרונות גם על נסיעות שעליהן לא קיבלה תשלום מלא כעל הכנסות שצברה.
בירד, שהונפקה בנאדס”ק לפני בעקבות מיזוג עם ספאק אמריקאי לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר, הודיעה כי היא בוחנת מחדש את מצבה הפיננסי, וכי ייתכן שתיאלץ להכריז על פשיטת רגל, או על סגירת חלק מהפעילויות שלה.
זאת למרות שברבעון השלישי השנה רשמה החברה גידול של 19% בהכנסות שלה, ל-72.9 מיליון דולר, ועל ירידה דרמטית בהפסדים שלה, מ-42.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ל-9.8 מיליון דולר השנה.
כבר בחודש שעבר הודיע בירד על סגירת הפעילויות שלה בגרמניה, שבדיה, נורבגיה וכמה ערים בארה”ב בגלל הפסדים. הסניף הישראלי, לעומת זאת, נחשב לאחד הרווחיים ביותר שלה, עם מספר השכרות יומי גבוה לכל כלי. החברה פועלת בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, אשדוד, חולון, בת ים, אילת, ואמורה להשיק בקרוב פעילות ברמת השרון. לבירד יש 5,000 קורקינטים חשמליים להשכרה בארץ, מהם 1,800 בתל אביב.
“הופתענו מאוד מההודעה של החברה העולמית, אבל אנחנו ממשיכים לפעול כרגיל”, אמר לוואלה מקור בסניף הישראלי. “כל עוד בירד תמשיך לפעול לא סביר שהיא תצא מישראל, שנחשבת לאחד השווקים הכי רווחים שלה”.
הישראלים אימצו בחום את הקורקינטים להשכרה, בעיקר כתחליף לתחבורה הציבורית המקרטעת בגוש דן. אבל ככל שגדל מספר הכלים והרוכבים, זינק מספר הנפגעים בתאונות של הכלים החשמליים הקטנים, גם בקרב הרוכבים וגם בקרב הולכי רגל שנפגעו על ידם.

מקור: וואלה! רכב